پنجره دوجداره

مزایای شیشه دوجداره سه جداره

ایده استفاده از شیشه دوجداره اولین بار توسط صاحب یک مغازه شیشه فروشی در سال 1865 در شهر نیویورک به ثبت رسید. 

سیستم شیشه دوجداره شامل دو یا چند لایه شیشه ­ای است که در فاصله­ های یکسان و موازی قرار می­گیرند در فضای بین شیشه ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت (آرگون) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون وجود دارد .

در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیومی حاوی دانه ­های رطوبت­ گیر استفاده که با مواد درزگیر کاملاً آب بندی گردیده است. در صورت استفاده از شیشه دو جداره و پنجره های عایق می توان در ازای هر مترمربع شیشه دو جداره به میزان ۴۰ مترمکعب گاز در سال صرفه جویی کرد. علاوه بر کاهش مصرف انرژی و سر و صدا ، محیط زیست پاکیزه تری نیز خواهیم داشت .

 شيشه هاي پنجره upvc  غالبا دو جداره یا سه جداره­اند با ضخامت­ های مختلف 2، 4، 6 میلی متر.

از مزایای شیشه­ ی دوجداره می­توان به مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف، کاهش آلودگی­ های صوتی و اتلاف انرژی، جلوگیری از رطوبت زدگی شیشه، ایمنی بیشتر نسبت به پنجره ­های تک جداره، عدم اشتعال و مهار اشعه UV و عمر طولانی اشاره نمود.

انواع شیشه های دو یا سه جداره عبارتند از:

  1. شیشه ساده (هردولایه شیشه فلوت ساده)
  2. رنگی (یک لایه شیشه ساده و لایه دیگر شیشه رنگی)
  3. رفلکس (لایه داخلی شیشه ساده و لایه بیرونی شیشه رفلکس. مزیت: عدم ورود نور به داخل عیب: نمایان شدن داخل ساختمان به هنگام)
  4. سکوریت (مخصوص مکان ­های پر تردد و پرخطر مثل درب و پنجره ­هایی نصبی روی سطح زمین از جمله درب تراس و بخصوص برای ارتفاعات و برج­ ها بخاطر امنیت بالا در برابر وزش­های سنگین باد)
  5. لمینیت (لایه ای از رزین بین دوشیشه به کار رفته، که از خرد شدن شیشه هنگام ضربه جلوگیری و فقط ترک برمی­دارد.
  6. شیشه دوجداره مشجر (سند بلاست: شیشه­ های مات بیرون و داخل ساختمان نمایان نیست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *